Kartoteki

Początek  Poprzedni  Następny

Zakładka menu głównego Kartoteki składa się z następujących modułów:

Pracownicy - to baza informacji o wszystkich zatrudnionych i zleceniobiorców, którą można modyfikować: wprowadzać nowych/usuwać/przenosić do Archiwum, sporządzać umowy o pracę i umowy cywilne, wprowadzać dane wyjściowe dotyczące urlopów, kwalifikacji, świadectw pracy, monitorować wymagane przepisami kursy, badania, szkolenia itp. (więcej patrz rozdział Pracownicy). Podzielona na kategorie oraz bazę wspólną.
Archiwum - pozwala na przechowywanie rejestru osób, które z różnych przyczyn zakończyły lub przerwały pracę, ale wcześniej miały podpisane umowy etatowe lub cywilne w naszej firmie.  Po sporządzeniu wszystkich dokumentów związanych z odejściem pracownika z zakładu pracy, zaleca się go zarchiwizować. Archiwizacja jest bowiem dużo bezpieczniejsza niż fizyczne wykasowanie osoby z programu - zawsze można odczytać jej dane kartotekowe oraz przywrócić ją na listę czynnych pracowników (więcej patrz rozdział Archiwum)
Szukanie pracownika - funkcja ta pozwala na wyszukiwanie pracownika i bezpośrednie przejście na jego kartotekę. Wyszukiwanie może odbywać się w jednej firmie lub w całej bazie. Opis funkcjonalności jest tutaj "Szybkie wyszukiwanie pracownika w firmie" oraz tu "Szybkie wyszukiwanie pracownika w firmie/bazie"
Rejestr danych pracowniczych - w jednym miejscu mamy dostęp do wykazu wielu typów danych kadrowych obejmującego wszystkich pracowników (więcej patrz rozdział Rejestr danych pracowniczych)
Działy - tworzona tutaj wielopoziomowa struktura działów firmy pozwala na przypisanie do nich poszczególnych pracowników, aby później móc operować na wybranych pracownikach z konkretnego działu (więcej patrz rozdział Struktura działów).
Zakłady - dokonujemy strukturalnego podziału firmy na zakłady (oddziały), który jest wymagany do generacji dokumentu podatkowego CIT-ST dla firm posiadających osobowość prawną. (W programie dokument CIT-ST możemy eksportować do modułu e-Deklaracje, więcej patrz rozdział Zakłady)
Projekty - Rozdział dotyczący projektów znajduje się tutaj.
Słowniki - obejmują wprowadzane przez Użytkownika użyteczne gotowe sformułowania w pismach kadrowych, adresy i numery kont bankowych, wykaz Urzędów Skarbowych, gmin, powiatów województw, oddziałów NFZ w całej Polsce, opisy stanu cywilnego, stanowisk, wykształcenia, kategorii terminów dotyczących badań lekarskich, szkoleń i kursów. Tutaj znajdują się też słowniki typowych pojęć i symboli stosowanych w dokumentach ZUS (więcej patrz Słowniki).
Grupy pracownicze - w celu przyspieszenia pracy można tutaj zdefiniować grupy pracownicze wg charakterystycznych cech oraz pogrupować według nich pracowników. Dzięki temu podporządkowaniu, w pismach źródłowych program będzie podpowiadał oznaczone, domyślne pozycje słownikowe oraz określone wzory pism (więcej patrz Grupy pracownicze).
Definicje zaświadczeń - Program umożliwia wystawianie przez pracodawcę zaświadczeń pracownikom. W tym celu pierwszym krokiem jest stworzenie definicji typu zaświadczenia, które mamy sporządzić.W związku z tym, że spora cześć zaświadczeń różni się miedzy sobą w kwestii określania części zarobkowej - w programie mamy możliwość stworzenia tzw. definicji zaświadczeń. (więcej patrz rozdział Definicje zaświadczeń)
Dane firmy - umieszczamy tutaj dane ogólne, adresowe, kontaktowe, podajemy właściwy dla firmy urząd skarbowy płatnika (więcej patrz Dane firmy).
Właściciele - Znajdą się tutaj pracownicy, którym zdefiniujemy kategorię jako "Właściciel" lub "Osoba współpracująca" w oknie danych osobowych. (więcej patrz Właściciele).
Pełnomocnicy - Tutaj znajduje się ewidencja wszystkich pełnomocników, których możemy: dodawać, kasować, edytować. (więcej patrz Pełnomocnicy).

 

nowekartoteki

 

 

W niniejszym rozdziale kolejno opisujemy poszczególne elementy zawierające niezbędne i pomocne w pracy z 'CPW' informacje kadrowe.