Definicje zaświadczeń

Początek  Poprzedni  Następny

Program umożliwia wystawianie przez pracodawcę zaświadczeń pracownikom. W tym celu pierwszym krokiem jest stworzenie definicji typu zaświadczenia, które mamy sporządzić.

 

W związku z tym, że spora cześć zaświadczeń różni się miedzy sobą w kwestii określania części zarobkowej - w programie mamy możliwość stworzenia tzw. definicji zaświadczeń.

 

 

Definicje zaświadczeń określamy w menu Kartoteki/Definicje zaświadczeń.

 

Po wybraniu funkcji "Dodaj" określamy nazwę naszego zaświadczenia np. Zaświadczenie do banku X

 

Kartoteki/Definicje zaświadczeń - uwórz nową pozycję

 

 

Następnie, w zakładce Składniki domyślne tworzymy listę wybranych składników, które mają być zawarte w danym zaświadczeniu.

Dla każdego dodanego składnika, w podoknie, określamy jego szczegółową definicję:

Liczbę ostatnich miesięcy, z których ma być wyliczany
Mnożnik - zastosowanie w pozycjach wirtualnych opisano poniżej
Pozycja wirtualna – opisano poniżej
Rodzaj wynagrodzenia - średnia lub suma
Układ miesięcy - kosztowy, podatkowy, ZUS
W ramach funduszu wynagrodzeń typu: osobowy, bezosobowy, ZUS, razem
Opis pozycji - pojawi się na wydruku
Uwagi do druku
Uwagi użytkownika nie drukowane na zaświadczeniu
Kwota słownie

Kartoteki/Definicje zaświadczeń/Składniki domyślne - szczegółowa definicja składnika

 

 

 

Pozycja wirtualna

Składnik, przy którym zaznaczymy pole pole wyboru_pozycja_wirtualna- będzie liczony razem z innymi składnikami w tabeli listy składników, odpowiednio z nadanym mu znakiem (mnożnik 1 oznacza dodanie, mnożnik -1 oznacza odejmowanie), ale nie będzie umieszczany na wydruku zaświadczenia. Stosowanie pozycji wirtualnych pozwala więc na wyliczenie jednego składnika zaświadczenia z kilku składowych.

Składniki z zaznaczeniem pozycja wirtualna nie będą drukowane na zaświadczeniu.

 

Jeśli na zaświadczeniu ma się pojawić tylko jedna pozycja, którą uzyskujemy z dodania kilku składników listy wynagrodzeń, np. kwota do opodatkowania bez zaokrąglenia, należy:

a)dodać składnik "Brutto kosztowe", z zaznaczeniem pole wyboru_pozycja_wirtualna
b)dodać składnik "Koszty uzyskania", z mnożnikiem -1, z zaznaczeniem pole wyboru_pozycja_wirtualna
c)dodać składnik "Składki ubezpieczeniowe", z mnożnikiem -1 i zmienić opis pozycji na taki, który ma  się pojawić na wydruku zaświadczenia np. Kwota do opodatkowania (bez zaokrąglenia).

 

 

 

Przykładowa lista składników definicji "Kwoty do opodatkowania bez zaokrąglenia".

 

 

 

W zakładce pola domyślne określamy:

Symbol formularza wydruku
Cel wydania
Treść pola dodatkowego 1 i Treść pola dodatkowego 2 - można skorzystać z wcześniej stworzonych list słownika pism kadrowych w menu Kartoteki/Słowniki/Pism kadrowych/Zaświadczenia

 

 

 

Dokładny opis postępowania przy generacji zaświadczeń w menu Dokumenty/Zaświadczenia, podano w rozdziale Zaświadczenia.