Zestawienia

Początek  Poprzedni  Następny

Ważną częścią pracy kadrowej jest sporządzanie, za określony przedział czasu, zestawień dotyczących: list wynagrodzeń, składek ZUS i NFZ, liczby zatrudnionych pracowników oraz ich danych w różnych konfiguracjach.

W menu Zestawienia mamy możliwość otrzymania następujących podsumowań:

 

Listy zbiorcze
Zestawienie list zbiorczych
Zestawienia list
Zestawienie wynagrodzeń
Fundusz wynagrodzeń (na działy)
Kartoteka wynagrodzeń
Karta podatkowa
Karta ubezpieczeniowa
Karta wynagrodzeń
Karta przychodów
Definiowane kadrowe
Kwerendy SQL
Składki ZUS
Zestawienie RSA
Zasiłki ZUS
Składki NFZ
Składki PPK
Zbiorcze zestawienie wartości składników
Stan zatrudnienia
Zawarte umowy cywilne
Zestawienie czasu pracy / absencji
Zestawienie naliczeń etat
Zestawienie naliczeń umowy cywilne

 

Jedną z cech grupowania kosztów jest podział na 3 rodzaje funduszy:

osobowy - obejmuje wynagrodzenia z list płac;
bezosobowy - obejmuje wypłaty z rachunków;
ZUS - obejmuje wynagrodzenia z list zasiłkowych.

 

Określając okres czasu, oprócz wyboru miesięcy i lat, często musimy ustalić, według jakiego typu miesiąca chcemy sumować elementy zestawienia. Jeśli wskażemy układ:

kosztowy - podstawą jest miesiąc kosztowy (miesiąc, w którym tworzymy listę i za który należy się wynagrodzenie);
podatkowy - podstawą jest miesiąc podatkowy (miesiąc odprowadzenia podatku z zakładanej listy, a więc taki, w którym wypłacamy pieniądze)
ZUS - podstawą jest miesiąc ZUS (miesiąc, w którym odprowadza się składki ZUS).

 

Najczęściej miesiąc podatkowy i ZUS pokrywają się (z wyjątkiem listy stornującej i korygującej, kiedy miesiąc ZUS pokrywa się z miesiącem kosztowym, a miesiąc podatkowy odpowiada bieżącemu), natomiast miesiąc kosztowy może być inny. Np. w firmie wypłaty za każdy miesiąc dokonuje się 10 dnia następnego miesiąca. W tym przypadku wybierając okres od stycznia do grudnia danego roku oraz układ podatkowy - zestawienie nie obejmie wypłat za grudzień danego roku, ale wypłaty za grudzień poprzedniego roku.

 

 

 

Istotnym parametrem przy tworzeniu zestawień jest wybór działu/działów, z których pracownicy mają się na nim znaleźć. Często korzystamy tutaj z kontrolki wyboru pracownika:

bez wyboru - oznacza wszystkie działy firmy.
z jednego (z poddziałami) - z rozwijanej listy wybieramy konkretny dział z jego poddziałami.
z wielu - posługując się schematem firmy w formie drzewa zaznaczamy wybrane działy.

 
Wszystkie zestawienia mają postać tabel, w których dysponujemy zestawem funkcji pomocniczych. Wśród nich najczęściej spotykane to:

[F5] "Zmień okres" lub "Ustal kryteria ustawienia"

[F6] "Zmień układ kolumn".

Poszczególne funkcje wywołujemy:

naciskając określony skrót klawiszowy,
wchodząc prawym klawiszem myszy w menu kontekstowe i wybierając daną funkcję,
korzystając z przycisku przycisk_zestaw_funkcji_pomocniczych w pasku narzędziowym okna.

 

Wygląd i możliwości wydruków omówiono szczegółowo w rozdziałach dotyczących poszczególnych zestawień.

 

UWAGA!

Aby sporządzać zestawienia - naliczenia dla pracowników muszą być zablokowane.