Inne

Początek  Poprzedni  Następny

 

ustawienia programu_inne13

 

W zakładce "Inne" mamy możliwość zdefiniowania następujących parametrów:

1.Podpowiadany miesiąc na starcie nie zmieniać do ... dnia następnego miesiąca.

Jeśli naliczenia na listach wykonujemy w miesiącu następnym rozpatrywanego jako kosztowy, to w następnym miesiącu aż do dnia tutaj wpisanego - program będzie przyjmował miesiąc poprzedni jako domyślny miesiąc kosztowy (czyli taki, w którym tworzymy listę i za który należy się wynagrodzenie).

 

2.Dozwolone  działania w oknie przeglądarki sieci www.

Ze względów bezpieczeństwa, w trakcie pracy w systemie 'CPW', możemy ograniczyć dostęp do stron niepowołanych przez Użytkownika.

Strony polecane przez producenta to: Help oraz wszystkie wyszczególnione w menu Pomoc/Ważne linki np. Ministerstwa Finansów, ZUS, producenta Legat, Płatnika, WebWersus ...

Jeśli zostawimy puste okno wyboru "dopuszczalne otwieranie stron innych niż polecanych (w podoknie programu)" - program nie pozwoli na otwarcie żadnej stony spoza listy polecanych (znajdujących się w innej domenie).

Jeśli zostawimy puste okno wyboru "dopuszczalne otwieranie nowych okien (domyślnej przeglądarki)" - program nie pozwoli na wywołanie okna zewnętrznej domyślnie używanej przez nas przeglądarki internetowej.

 

3.System pomocy w osobnym oknie.

Okno Pomocy wywoływane klawiszem [F1] lub z menu głównego :

będzie stanowić oddzielne okno - jeśli parametr zaznaczony (można je dowolnie przesunąć na ekranie):

 

System Pomocy w oddzielnym oknie. 

UWAGA!

Okno Pomocy zawsze jest nad oknem programu, tzn. że go przykrywa.

 

 

będzie częścią okna programu - jeśli parametr nie zaznaczony (wygodna opcja przy dużym monitorze):

 

System Pomocy otwierany w oknie programu.

 

 

 

4.Automatyczne sprawdzanie dostępności aktualizacji.

Parametr musi być zaznaczony, aby program porównywał wersję programu, na której obecnie pracujemy z najnowszą, udostępnioną wersją producenta. Dwa sposoby na sprawdzenie i przeprowadzenie aktualizacji wersji programu opisano w rozdziale Aktualizacja.

 

5.Automatyczne sprawdzanie aktualizacji wartości stałych.

Parametr musi być zaznaczony, aby przy każdym starcie programu było sprawdzane, czy tabela w menu Administracja/Aktualizacja wartości stałych nie różni się od tabeli producenta dostępnej w najnowszej wersji, tzn. czy nie pojawiła się nowa wartość z nowszą datą. W przypadku znalezienia różnic wyświetli się okno dialogowe:

 

Wartosci stale_info_nieaktualne_stale

Jeśli wybierzemy:

TAK - program przejdzie do okna menu Administracja/Aktualizacja wartości stałych, gdzie możemy zaktualizować dane - patrz opis poniżej w punkcie 2.

NIE - program w danej chwili zignoruje informację, ale przy ponownym starcie znowu pokaże powyższy komunikat

 

 

Wyświetlana w menu Administracja/Aktualizacja wartości stałych tabela pokazuje: w pierwszej kolumnie - wartości stałych obowiązujące na dzień dzisiejszy w menu Konfiguracja/Wartości stałe (na ich podstawie przeprowadzane są naliczania), w drugiej kolumnie - zalecane wartości przez producenta (wszystkie lub dowolnie wybrane możemy za pomocą funkcji "Aktualizuj" przejąć jako bazowe do dalszej pracy).

 

6.Automatyczne sprawdzanie dostępności aktualizacji wybranych słowników. Parametr musi być zaznaczony, aby program mógł porównać zawartości słowników i dokonać aktualizacji, jeżeli pojawiły się jakiekolwiek zmiany.

 

7.Informowanie o zbliżającym się końcu e-Usług (biura rachunkowe). Jeśli będzie zbliżał się termin zakończenia dostarczania e-Usług, wyświetlony zostanie komunikat ostrzegający o tym. Nie zaznaczenie tej opcji skutkuje brakiem komunikatu (wtedy Użytkownik musi sam pamiętać kiedy kończy się termin, inaczej usługa przestanie działać wraz z upływającym terminem bez ostrzeżenia).

 

8.Stosowanie funkcji caschowania odczytów wybranych parametrów (funkcja testowa, ma przyspieszyć działanie systemu)
9.Funkcja szukania po wybranej kolumnie przy fokusie na tabeli
10. Syntetyzowane komunikaty głosowe (dostępne dla Windows 7,8). Jeżeli opcja ta jest zaznaczona, w czasie pracy z programem będą wyczytywane komunikaty. Są dwie możliwości wyłączenia tej funkcji: wyciszyć dźwięki systemowe (głośnik -> mute), lub odznaczyć pole przy tej opcji.

 

11.Parametry wymiany danych z 'Microsoft Excel'.

 

W programie istnieje opcja eksportu danych do pliku csv. Standard csv, dostępny w pakiecie 'Open Office', jest formatem przechowywania danych w plikach tekstowych. Jest obsługiwany przez większość arkuszy kalkulacyjnych (utrudnieniem są tutaj separatory), dlatego można się nim posiłkować w przypadku nie posiadania aplikacji 'Microsoft Excel 2000' (lub wyższej wersji).

W menu Ustawienia programu/Inne należy podać ścieżką dostępu do folderu na dysku, w którym mają być zapisywane pliki w tym formacie:

 

Inne - ścieżka zapisu plików csv do wybranego folderu

 

Dzięki temu, później pracując w dowolnym menu programu 'CPW' możemy wybraną tabelę:

zapisać w pliku csv, jeśli nie posiadamy zainstalowanej aplikacji 'Microsoft Excel' - za pomocą funkcji "Zapisz zaznaczone" lub "Zapisz wszystko" dostępnych pod ikoną Eksport tabeli do Exel_ikona w pasku narzędziowym tej tabeli, .
przesłać dane za pomocą pliku tekstowego csv, mimo, że posiadamy instalację 'Microsoft Excel' - zaznaczając opcję "Zapisuj w pliku csv"

 

Eksport tabeli do pliku.csv

 

 

Jeśli w programie posiadamy kilka otwartych okien raportów dotyczących np. pól z podpowiedzią w dokumencie ZUS DRA, to klikając na linki link_zapisz_w_excel możemy ich zawartość zapisać do 'Excel-a' na dwa sposoby:

1.standardowe ustawienie w programie - w jednym skoroszycie, poszczególne raporty w kolejnych zakładkach (Arkuszach)

 

Raporty zapisane do kilku Arkuszy w jednym Skoroszycie Excel-a.

2.jeśli zaznaczymy parametr Inne_parametr_oddzielne_skoroszyty - poszczególne raporty w oddzielnych skoroszytach.

 

Raporty zapisane w oddzielnych Skoroszytach Excel-a.

 

Więcej na ten temat w rozdziale "Eksport tabeli do programu Excel".

 

Informacje dotyczące wykonywania kopii zapasowych można znaleźć w dziale kopia zapasowa.