Numerowanie rachunków/umów cywilnych

Początek  Poprzedni  Następny

Jeśli chcemy, aby program automatycznie numerował umowy cywilne, rachunki, to należy tutaj określić szczegółowe zasady. Istnieje możliwość wybrania numeracji w ramach roku kalendarzowego: dla całej firmy, indywidualnie dla pracownika lub nie stosowania tej opcji (w tym przypadku okno numeracji na Umowie cywilnej jest dostępne do edycji). Poza tym definiujemy prefiks, sufiks oraz podajemy, ilu cyfrowy ma być numer nadawany przez program kolejnym dokumentom.

Po zaznaczeniu automatycznego nadawania numerów np. rachunkom - przy dodawaniu nowego rachunku, program pokaże nadawany numer z użyciem zastosowanych tutaj symboli, prefiksu i sufiksu oraz znaku "#" oznaczającego koleją cyfrę z automatu:

Ogolne parametry kadrowe_automat_num_rachunku

 

 

Tutaj również możemy odczytać, ile dotychczas sporządziliśmy dokumentów danego typu w bieżącym roku, na podstawie zapisu:

 

Umowa cywilna_ilosc_umow_w_roku

 

Przy definiowaniu pełnej nazwy dokumentu (umowy, rachunku) można używać własnych symboli np. CYW, DZIELO, R, / itp. oraz elementów wbudowanych oznaczonych !R! i !M! - program w ich miejsce wstawiał będzie rok i miesiąc zgodne z datą operacyjną na tworzonej umowie/rachunku.

 

Aby program korzystał z jednakowej numeracji wszystkich umów cywilnych (bez rozróżnienia umów na typy: zlecenie, o dzieło, agencyjne) - należy wybrać pole Pole wyboru_kontrolka_ z_V "Jednolita numeracja umów cywilnych" i zdefiniować numerowanie tylko pierwszego rodzaju umowy (pozostałe będą niedostępne do edycji).

 

Ustawienia programu/Ogólne parametry kadrowe / Rachunki i Umowy cywilne - numeracja.