Rejestr - dane ubezpieczeniowe

Początek  Poprzedni  Następny

Menu Dane ubezpieczeniowe przedstawia, w postaci zbiorczej tabeli, zawarte w programie informacje dotyczące sposobu rozliczania każdego pracownika (Nazwisko, Imię, Imię drugie, NIP, PESEL, Symbol działu) z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych tzn. składki  społeczne, zdrowotne i inne płacone przez: ubezpieczonego, płatnika, budżet. Dodatkowo w kolumnach można odczytać szereg przydatnych danych jak: Zatrudniony od, Zatrudniony do, Kod NFZ, zdeklarowanie przekroczenia progu ZUS, FEP.

 

Rejestr_dane_ubezpieczeniowe_okno_glowne_podrzedne 2013

 

 

Dla wybranego rekordu tabeli, okno podrzędne (otwierane za pomocą ikony ikona_otworz_nizszy_poziom1 lub ikona_szczegoly) jest standardowym oknem z menu Kartoteki/Kartoteka osobowa/Dane ubezpieczeniowe. Można więc w nim, korzystając z okien dialogowych "Historia wartości parametru" edytować i weryfikować parametry ubezpieczeniowe, kolejno dla każdego wybranego w tabeli pracownika.

Dla dwóch pierwszych grup parametrów, a więc składek ZUS finansowanych przez ubezpieczonego oraz składek ZUS finansowanych przez płatnika - program posiada funkcję wywoływaną linkiem link_ustaw_skladki (w górnym prawym rogu okna). Pozwala ona szybko ustalić każdemu pracownikowi wszystkie powyższe parametry jednocześnie za pomocą zdefiniowanych tzw. scenariuszy. Więcej na ten temat w rozdziale "Dane ubezpieczeniowe".

 

 

W tabeli głównej można skorzystać z funkcji: sortowania danych według wybranej kolumny, eksportu do programu 'Excel' Eksport tabeli do Exel_ikona, kopiowania do i wklejania ze schowka pracowników przycisk_schowek_pracowniczy_ze_strzalka.

Dodatkowa funkcja "Uaktualnij listę wartości", dostępna pod przyciskiem przycisk_ptaszek lub klawiszem [F4], służy do ponownego przeliczania kolumn, które wypełniane są w trakcie otwierania tabeli i nie zawsze automatycznie się uaktualniają po zmianie danych źródłowych.

 

 

UWAGA !

Ze względów bezpieczeństwa, w celu zachowania prawidłowych naliczeń, w tabeli Rejestru danych ubezpieczeniowych nie można usuwać rekordów, a tylko je edytować.

 

Dostępna jest również opcja drukowania zaznaczonych wierszy lub całości zestawienia. Po naciśnięciu na ikonę ikona_drukuj lub skrót klawiszowy [Ctrl+P] lub wybraniu "Drukuj" w menu kontekstowym, pojawi się okno przygotowania wydruku, w którym ustawiamy parametry:

 

Rejestr danych ubezpieczeniowych - okno przygotowania wydruku.

 

 

 

 

Rodzaj wydruku, którym tutaj operujemy, nie zawsze może pomieścić wszystkie kolumny (widoczne na monitorze). W takim przypadku, po kliknięciu na link link_podglad, wyświetli się okno o tym ostrzegające:

 

Okno Info: nie wszystkie kolumny zmieszczą się na wydruku.

 

Na podglądzie wydruku sprawdzamy, które elementy zostały pominięte i jeśli nam to nie odpowiada, musimy zmienić parametry wydruku np.

orientację wydruku strony na poprzeczną;
układ kolumn na ekranie - w menu kontekstowym. Należy wybierać tylko kolumny potrzebne, ponieważ szerokość każdej kolumny na wydruku jest z góry ustalona. Jeśli z przodu tabeli występują szerokie kolumny, to pierwsza, która się nie zmieści spowoduje, że następne w kolejności po niej również nie wejdą, mimo, że są wąskie.
istnieje możliwość, za pomocą funkcji eksportu do programu 'Excel' Eksport tabeli do Exel_ikona, przeniesienia tabeli do arkusza 'Excel' i tam po sformatowaniu jej wydrukowanie.