Schowek pracowników

Początek  Poprzedni  Następny

Schowek pracowników jest modułem, który pozwala na wykonanie, na wybranej ( patrz Zaznaczanie wierszy w tabeli) przez nas grupie osób, pewnych operacji w programie np. sporządzić PIT-y, naliczyć nagrodę, naliczyć płace, obejrzeć i wydrukować dla nich określone informacje z Rejestru danych pracowniczych itp.

 

W dziale Kartoteki, w tabeli ewidencji pracowników zaznaczamy osoby według naszego klucza np. daty urodzenia i przenosimy je do schowka.

Jeśli naciśniemy główny przycisk na pasku narzędziowym przycisk_schowek_pracowniczy_ze_strzalka - wybrana grupa pracowników zostanie skopiowana do schowka i jednocześnie stare dane zostaną w nim wymazane.

Jeśli rozwiniemy, za pomocą strzałki widocznej obok przycisku, listę opcji - możemy dodatkowo:

dodać dane do schowka, zachowując te, które wcześniej tam umieściliśmy;
"wkleić" dane ze schowka w miejscu programu, które nas interesuje np. naliczanie listy wynagrodzeń itp.
"ustawić filtr", czyli wkleić dane ze schowka z włączeniem filtra - dzięki czemu na ekranie będą widoczne tylko rekordy dotyczące pracowników pobranych ze schowka.
wyczyścić schowek;
otworzyć schowek i sprawdzić jego zawartość.

Schowek pracowników - rozwinięcie listy opcji.

 

Jak widać powyżej, program wykona skopiowanie do schowka po naciśnięciu bezpośrednio na ikonę przycisk_schowek_pracowniczy_ze_strzalka lub po rozwinięciu strzałką listy opcji i wybraniu pierwszej z nich "Kopiuj do schowka".

 

 

Jeśli posługujemy się funkcją "Dodaj do schowka" i wśród zaznaczonych osób są takie, które już wcześniej umieściliśmy w schowku, nie będą one powtarzane i nie pojawią się w oknie raportu " Lista osób dodanych do schowka":

 

Funkcja "Czyść schowek" pozwala skasować wszystkich pracowników w nim umieszczonych, bez konieczności otwierania okna schowka.

 

 

Po kliknięciu "Otwórz schowek" - na ekranie pojawi się okno z 2 zakładkami. W pierwszej z nich możemy obejrzeć aktualną listę pracowników w schowku:

 

Schowek pracowników - zawartość schowka

 

 

oraz ewentualnie usunąć niepotrzebne pozycje. Zaznaczamy pojedyncze wiersze lub kilka jednocześnie ( patrz Zaznaczanie wierszy w tabeli) i naciskamy ikonę Ikona_usun. Pojawi się wtedy dodatkowe pytanie:

 

Okno dialogowe - czy skasować wybraną pozycję?        

 

 lub dla kilku pozycji:

 

Okno dialogowe - czy usunąć wiele rekordów?

 

 

Zawartość schowka przedstawiona jest w postaci tabeli, mamy więc możliwość dodawania kolumn z menu kontekstowego np. NIP, PESEL, Imię drugie itp.

 

Funkcja "Wklej ze schowka" tak naprawdę oznacza wybranie rekordów z zawartości schowka i zaznaczenie ich przez program w docelowej tabeli okna menu, w której tej operacji dokonaliśmy. Wklejanie nie powoduje więc dopisywania nowych nazwisk do tabeli, a jedynie ułatwia pracę na interesującej nas grupie pracowników, dla której chcemy wykonać jedną z dostępnych operacji na zaznaczonej grupie osób: skasować, wydrukować, wyeksportować do programu 'Excel'. Inne opcje powodują utratę zaznaczenia pracowników wklejonych ze schowka np. posortowanie danych po wybranej kolumnie.

 

Zaznaczone w tabeli docelowej rekordy osób po użyciu funkcji "wklej ze schowka".

 

 

Wywołanie w docelowej tabeli funkcji "Ustaw filtr" spowoduje, że na ekranie pozostaną tylko pracownicy ze schowka. W tym przypadku zakres dostępnych operacji jest szerszy niż przy użyciu funkcji "Wklej ze schowka" tzn. można dodatkowo sortować dane, wybranej w ten sposób grupy osób, po dowolnej kolumnie. Przede wszystkim zaś, praca w tabeli tylko z pracownikami przefiltrowanymi za pomocą schowka, jest czytelniejsza i przez to łatwiejsza.

 

Tabela z przefiltrowanymi rekordami za pomocą funkcji schowka "Ustaw filtr".

 

 

W drugiej zakładce "Parametry" mamy możliwość wybrania następujących opcji:

 

Schowek pracowników - parametry

 

Dzięki nim po wykonaniu czynności - na ekranie będą się pojawiać odpowiednie raporty:

jeśli zaznaczymy parametr "po skopiowaniu/dodaniu pokaż raport osób dopisanych"

bezpośrednio po naciśnięciu na przycisk_schowek_pracowniczy_ze_strzalka / "Kopiuj do schowka" otrzymamy informację o osobach skopiowanych do schowka:

 

Schowek pracowników - lista osób skopiowanych

 

lub po naciśnięciu na "Dodaj do schowka" otrzymamy informację o osobach dodanych do schowka:

 

Schowek pracowników - lista osób dodanych

 

jeśli zaznaczymy parametr "po ustawieniu pokaż raport osób zaznaczonych" otrzymamy informację, którzy pracownicy występują w interesującej nas tabeli i zostali wybrani:

 

Schowek pracowników - lista osób zaznaczonych

 

jeśli zaznaczymy parametr "po ustawieniu pokaż raport osób pozostałych w schowku" otrzymamy informację, którzy pracownicy nie występują w interesującej nas tabeli i nie mogli być wybrani:

 

Schowek pracowników - lista osób niezaznaczonych