UPL-1/OPL-1

Początek  Poprzedni  Następny

UPL-1 - Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej (obowiązuje od 1 stycznia 2012 r.).

 

OPL-1 - Zawiadomienie o odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej .

 

 

W menu Dokumenty/Podatkowe/UPL-1/OPL-1 w tabeli okna głównego widzimy wykaz dotychczas utworzonych w programie. Za pomocą ikony ikona_dodaj_nowy_rekord lub klawisza [INSERT] możemy wygenerować nowy.

Podokno zawiera widok danego dokumentu, najczęściej złożonego z kilku stron umieszczonych w zakładkach tego okna

 

W oknie wybieramy:

 

1.Rodzaj dokumentu - UPL-1 lub OPL-1.

 

2.Sposób wyboru osoby dla której tworzymy udzielenie/odwołanie pełnomocnictwa.

 

         a. bez wyboru - wiąże się to z ręcznym wypełnieniem danych pełnomocnika w dokumencie - zakłada C

         b. z listy pracowników - automatyczne wypełnienie danych w zakładce C w dokumencie danymi osobowymi i adresowymi z kartoteki osobowej pracownika. Jeżeli wybierzemy kilku pracowników to zostanie stworzonych tyle samo dokumentów.

         c. z listy pełnomocników - automatyczne wypełnienie danych w zakładce C w dokumencie danymi osobowymi i adresowymi z kartoteki osobowej pełnomocnik. Jeżeli wybierzemy kilku pracowników to zostanie stworzonych tyle samo dokumentów.