Zmiana hasła

Początek  Poprzedni  Następny

Zabezpieczeniem przed korzystaniem z aplikacji 'CPW' osób niepowołanych jest wprowadzenie hasła do aplikacji. Bezpieczne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków i zawierać duże oraz małe litery, liczby i znaki specjalne. Zakładając hasło należy pamiętać:

 

Hasło nie powinno być ciągiem znaków np., QWERT, 11111, 12345
Hasło nie powinno być wyrazem słownikowym
Hasło nie powinno być danymi osobowymi naszymi lub naszych bliskich
Unikaj też haseł składających się z imienia i daty urodzenia np. Wojtek1966
Unikaj zastępowania znaków znakami tego samego klawisz np. 1234 !@#$
Unikaj tworzenia jednego hasła do wielu aplikacji
Nie udostępniaj hasła innym
Jeżeli podejrzewasz, że ktoś poznał twoje hasło - zmień je na nowe
Pamiętaj o okresowej zmianie hasła
Używaj wyrazów, które są dla ciebie łatwe do zapamiętania ale trudne dla innych
Zapisując hasło najlepiej zapisz je w zdaniu co sprawi że będzie ono trudniejsze do odgadnięcia np. Bezpieczne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków - Bnhłpnsinezó

 

Operacji wprowadzenia jak i zmiany hasła dokonujemy w menu Administracja/Hasło. Pojawia się Panel zmiany hasła Użytkownika:

 

Panel zmiany hasła Użytkownika

 

Zmiana hasła składa się z trzech etapów:

1. Podajemy stare hasło (aktualnie obowiązujące), jeżeli program uruchomiliśmy bez podania hasła - w miejscu tym nic nie wpisujemy

2. Następnie podajemy nowe hasło (te które ma obowiązywać) - 8 znaków złożnych z cyfr i liter.

3. W ostatnim polu wpisujemy ponownie nowe hasło - jest to kontrola, czy wprowadzone przez nas hasło jest bezbłędne i dobrze zapamiętane. Jeśli hasło będzie różne od podanego wcześniej - program pokaże komunikat o niezgodności nowego hasła.

Komunikat - niepoprawne hasło

 

Po jego zatwierdzeniu program wskaże, którego pola dotyczy błąd i przełączy się ponownie do okna zmiany hasła.

 

 

Uwaga !!!

Zawsze należy pamiętać wpisane hasło - nie ma możliwości wejścia do programu bez podania hasła, jeżeli zostało ono wprowadzone.

 

1. Po wprowadzeniu RODO  rozszerzyliśmy zasady.

W Administracja/ Użytkownicy/ Parametry możemy ustawić częstotliwość zmiany hasła. Domyślnie jest to 30 dni.
Kontrolujemy długość hasła min. 8 znaków z czego musi zawierać z co najmniej jedną liczbę lub literę.
Nie może być takie same jak ostatnie 10 wstecz.

2. W konfiguracja użytkownicy przy loginach można ustawić maile do resetowania hasła. Wtedy na podanego maila przychodzi hasło tymczasowe do przepisania (skopiowania).

Użytkownik sam może też ustawić mail do resetowania przy pierwszym logowaniu (wymuszamy wtedy na nim nadanie hasła) lub w menu administracja/ e-mail do resetowania hasła (musi dodatkowo podać obecne hasło).

3. W przypadku wielokrotnych prób zalogowania błędnym hasłem na wpisanego maila przy użytkowniku jest wysyłana informacja o tym fakcie.