Raporty PPK

Początek  Poprzedni  Następny

Raporty PPK znajdują się w zakładce Dokumenty->Raporty PPK.

ppk_7

 

1. Przed utworzeniem raportu należy wejść w zakładkę parametry. Znajdują się w niej:

ppk_18

1.W przypadku braku numeru PESEL, program do raportu PPK podstawi numer dokumentu tożsamości uczestnika.
2.Przy tworzeniu raportu program może brać pod uwagę datę zatrudnienia zleceniobiorców.
3.Raport dotyczący Zmian Danych Identyfikacyjnych będzie generowany w oddzielnym raporcie. Oznacza to, że jeżeli u któregokolwiek z pracowników nastąpiła zmiana danych identyfikacyjnych to program na początku stworzy raport ze zmianami. Po utworzeniu tego raportu, jest możliwa utworzenia raportu z pozostałymi danymi.
4.Generowanie raportu bez adresu email uczestnika.
5.Generowanie raportu bez numeru telefonu kontaktowego uczestnika.
6.Generowanie raportu bez wstępnej weryfikacji wystąpienia zmian danych identyfikacyjnych (przyspiesza generację raportu lecz mogą zostać nieuwzględnione zmiany danych identyfikacyjnych).
Parametry eksportu XML:

 wersja pliku (struktura pliku xml) - v. 1.0.0 lub v 1.0.1 - stan wersji na dzień 11 lutego 2020 roku,

 kodowanie pliku XML - ASCII, UTF_8, Unicode

 ścieżka zapisu pliku eksportowanego.

 

2. Aby utworzyć raport PPK należy kliknąć białą kartkę.

Pojawi się okno z wyborem zakresu tworzenia pliku:

ppk_19

Po zaakceptowaniu właściwych opcji zostanie utworzony raport.

Uwaga! Ustawienie w parametrach ->Raport dotyczący Zmian Danych Identyfikacyjnych będzie generowany w oddzielnym raporcie. Oznacza to, że jeżeli u któregokolwiek z pracowników nastąpiła zmiana danych identyfikacyjnych to program na początku stworzy raport ze zmianami. Po utworzeniu tego raportu, jest możliwa utworzenia raportu z pozostałymi danymi.

ppk_9

 

Szczegóły raportu są dostępne po dwukrotnym kliknięciu  lewym przyciskiem myszy w raport lub kliknięciu na górnym pasku niebiskiej strzałki na białym tle lub przycisku obok niej (tryb podglądu mieszanego).

Szczegóły raportu są podzielone na: Dane uczestników, Dane Pracodawcy, Uwagi, Postać XML.

1.Dane uczestników są podzielone na Składki, Korekty Składek, Deklaracje, Zgłoszenia, Zwolnienia, Dane identyfikacyjne, Zmianę danych identyfikacyjnych, Zmianę danych kontaktowych.

ppk_10

Część z nich jest generowana automatycznie. Jednak przy obecnej dostępnej specyfikacji nie ma sposobu na ustalenie, które powinny, a które nie i w jakiej formie. W sytuacji braku, którejś z pozycji jest możliwość dodania jej ręcznie klikając białą kartę w danej ‘pod zakładce’ i wpisując właściwe dane dla pracownika.

2.W danych pracodawcy znajdują się dane do PPK o pracodawcy:

ppk_11

3.Kolejne pole to uwagi -  możliwość dopisania uwag dla użytkownika  o danym raporcie.
4.Postać XML – możliwość zobaczenia struktury pliku, który będzie eksportowany.

ppk_12

 

Po utworzeniu i zweryfikowaniu raportu można go wyeksportować klikając czerwony ptaszek lub klawisz F5 albo z menu kontekstowego wybrać Eksportuj do XML.

ppk_13

Następnie wyskoczy okno z wyborem zapisu miejsca docelowego dla eksportowanego pliku XML:

ppk_14

 

Po kliknięciu ‘Ok’ plik zapisze się w wybranym miejscu.