Moduł Zarządzania Słownikami w aplikacji 'CPW' znajduje się w menu Kartoteki/Słowniki/Zarządzanie słownikami

 

W przypadku, kiedy na jednej bazie prowadzimy obsługę wielu firm (wersje dla kilku licencji, podmiotów gospodarczych lub biur rachunkowych) moduł zarządzania słownikami służy do ustawienia dostępności poszczególnych słowników. Definiujemy zatem, czy dany słownik ma być:

słownikiem ogólnym, czyli takim samym w każdej z firm,
słownikiem firmowym, z możliwością innego zdefiniowania go w każdej bądź wybranej firmie.

Dla przykładu słownik stanowisk będzie inny w zakładzie produkcyjnym, a inny w szkole.

 

Aby słownik był ogólny - należy przy nim w kolumnie "Ogólność" zaznaczyć pole wyboru Pole wyboru_kontrolka_ z_V,

Aby słownik był firmowy - należy przy nim tę opcję wyłączyć Pole wyboru_ kontrolka_pusta.

Zaznaczamy/odznaczamy dane pole wyboru - klikając na nie lewym przyciskiem myszy, korzystając z funkcji "Znacz/Odznacz" w menu kontekstowym lub naciskając klawisz [INSERT].

 

Istnieją dwie możliwości przeglądania, wyszukiwania i definiowania ogólności słowników:

 

1.w zakładce "Według firm" - w pierwszym oknie widoczna jest lista firm do wyboru, a w następnym tabelaryczny wykaz nazw słowników z kolumną "Ogólność". Standardowo nazwy słowników ułożone są alfabetycznie i możemy je sortować malejąco bądź rosnąco.

 

Moduł zarządzania słownikami - układ według firm.

 

 

2.w zakładce "Według słowników" kolejność jest odwrotna: w pierwszym oknie podświetlamy wybrany słownik, aby w drugim obejrzeć lub zmienić jego ogólność dla poszczególnych firm. Standardowo nazwy słowników ułożone są alfabetycznie i możemy je sortować malejąco bądź rosnąco.

 

Moduł zarządzania słownikami - układ według słowników.

 

 

UWAGA !

Opcja 'Ogólny" słownika oznacza przeniesienie na inne firmy wykazu pozycji słownikowych, ale nie ich wartości. Dotyczy to np. słownika "Kategorie zaszeregowania", gdzie wartości ustalonych widełek wynagrodzenia trzeba wpisywać indywidualnie dla każdej firmy.